
استراتژی در کسب و کار
استراتژی به معنی استفاده از منابع محدود، با بهره گیری از فرصت های موجود در محیط کسب و کار است، به گونه ای که بتوانیم برای خود مزیت رقابتی بوجود بیاوریم و از این طریق به تمایز در کسب و کار خود برسیم. بنابراین به منظور موفقیت در کسب و کار باید استراتژی های صحیحی تعیین کنیم تا بتوانیم ابتدا بقاء و سپس توسعه خود را تضمین کنیم داشتن تاکتیک های مدرن در استراتژی به رشد کسب وکار شما منجر می شود. با اِعمال این روش ها در کسبو کارتان بهره وری تجارت خود را افزایش می دهید و وارد بازارهای جدیدی می شوید. استراتژی کسب و کار (Strategy Business (مشخص میکند که کسبوکارها برای رسیدن به اهداف خود، ملزم به انجام چه کارهایی هستند. این امر می تواند به جهتدهی فرایند تصمیمگیری برای استخدام و تخصیص منابع کمک کند.
انواع استراتژی های کسب و کار چیست؟
۳ نوع استراتژی کسب و کار وجود دارد که میتوانید از آنها در کسبوکار خود استفاده کنید. هریک از این استراتژی ها سود و یکپارچگی کسب وکار شما را افزایش می دهد. انواع استراتژی های کسب و کار عبارتند از : • استراتژی سطح سازمان یا شرکت :(strategy level Corporate (استراتژی شرکت در باالترین سطح شرکت اجرا میشود. مدیران شرکت روش های بهبود و گسترش شرکت را بررسی می کنند. آنها بازارهای دیگری را که می توانند به آنها وارد شوند، شناسایی میکنند؛ • استراتژی سطح واحدهای کسب و کار :(strategy level Business (این استراتژی بر نحوه ی پیاده سازیِ چشم انداز شرکت در دستورالعمل های آن متمرکز است؛ • استراتژی سطح عملکرد یا وظیفه ای :(strategy level Functional (این استراتژی بر وظایف فردی هر واحد و کارمندان و همچنین تالش برای دستیابی به اهداف شرکت متمرکز است.
اهمیت استراتژی کسب و کار چیست؟
به چند دلیل استراتژی کسب و کار برای سازمانها مهم است، از جمله: ۱. برنامهریزی استراتژی کسب و کار به شما کمک می کند که برای رسیدن به اهداف کاریتان، گامهای کلیدی را تشخیص دهید. ۲. ضعف ها و قوتها فرایند ایجاد استراتژی کسب و کار به شما کمک می کند تا ضعفها و قدرتهای کار خود را تشخیص دهید و ارزیابی کنید و سپس استراتژیای را پدید آورید که نقاط قوتتان را برجسته و نقاط ضعفتان را بر طرف یا محدود می کند . ۳. بهرهوری استراتژی کسب و کار به شما کمک می کند تا منابع را به شکل مؤثری به فعالیتهای کاری اختصاص دهید که این امر به طور خودکار شما را کارآمدتر می کند . ۴. کنترل با این استراتژی شما روی اَعمالی که برای رسیدن به اهداف تجاری خود انجام می دهید، بیشتر کنترل دارید. با دانستن مسیری که در حال طی کردن آن هستید، بهراحتی می توانید تشخیص دهید که فعالیتهایی که دارید، شما را به اهدافتان نزدیکتر می کنند یا خیر . (Competitive Advantage)رقابتی مزیت .۵ با داشتن یک برنامه ی واضح برای رسیدن به اهداف خود، می توانید روی برجسته کردن نقاط قوت خود تمرکز کنید و از آنها به عنوان یک مزیت رقابتی ، که کمپانی شما را منحصربهفرد می کند، بهرهمند شوید.
نظر دهید